Sri Nammazhwar experiences the Paratvam or utmost Greatness of Emperuman in the first decad. In this Thiruvaimozhi Veedumin Mutravum(), he experiences the Kalyanagunam called " BHAJANIYATVAM " of Emperuman.
வீடுசெய்து மற்றெவையும் மிக்கபுகழ் நாரணன்தாள்
நாடுநலத் தால் அடைய நன்குரைக்கும் – நீடுபுகழ்
வண்குருகூர் மாறன் இந்த மாநிலத்தோர் தாம்வாழப்
பண்புடனே பாடியருள் பத்து.(2)
Having seen the pitiable state of Samsaris, who have not realized their selves, Nammazhwar gives Upadhesham (advice) to the them in this Thiruvaimozhi. We shall see the summary of each pasuram in brief.
In the first pasuram Nammazhwar says to Chetanas that we detach our mind from all the worldly things and start worshipping the true Master(Vaguttha seshi) - ‘வேறுபட்ட பொருள்களை விட்டு, சர்வேஸ்வரன் பக்கல் ஆத்மாவைச் சமர்ப்பிக்க இசைமின்’, என்றார்.
Here a question arises that how the attachment in the worldly things can be suddenly wiped out? Azhwar answers the question in the second pasuram that, by seeing the impurities in the Samsaram leads us to detached from it - ‘வேறுபட்ட பொருள்களின் குற்றங்களைக் கண்ட அளவில் விடலாம்’, என்றார்.
In the third pasuram Azhwar tells that one has to root out his Ahamkara Mamakaras (egoism) to do Bhagavath Sharanagathi(complete surrender on the lotus feet of Sriman Narayana) - விடுந்தன்மையினைச் சுருங்க அருளிச்செய்தார்.
In the fourth pasuram Nammazhwar propagates that Emperuman (Paramatma) completely differs from the Chith and Achith. And the Paramatma is the embodiment oh happiness (Ananda Mayam). So worship the Paramatma without any attachments in the Samsaram - பற்றப்படுகிற பொருளின் நன்மையினை அருளிச்செய்தார்.
In the fifth pasuram Azhwar explains that to attain the abode of Sriman Narayana, Kaivalyam (self experience) comes as a hurdle. It should be neglected totally to attain MOKSHAM - பற்றுமிடத்தில், வரும் தடைகளை நீக்கும் வழியினை அருளிச்செய்தார்.
Nammazhwar in the sixth pasuram states that, Emperuman shows affection more on the Mumukshus (one who eagers to attain Moksham) rather than towards Nithyasuris - 'ஈஸ்வரன் க்ருபையே உருவானவன்', என்றார்.
In the seventh pasuram Azhwar states to surrender into the feet of Emperuman, one who has the Jeevatmas as his Shariram and one who is the abode of Kalyanagunas - ‘சம்பந்த ஞானம் உண்டாகவே பொருந்தலாம்’, என்றார்.
Aazhwar in the eighth pasuram asks the Samsaris to channelize their mind, speech and action towards Emperuman from the worldly things - ‘வேறு உபகரணம் தேடவேண்டா; அவன் தந்த உறுப்புகளை அவனுக்கு ஆக்க அமையும்’, என்றார்.
In the ninth pasuram, Azhwar says that the Ajnanam will be vanished automatically if we start worshipping with your mind, speech, and action - ‘அப்படிச் செய்யவே, வழிபாட்டிற்குத் தடையாக உள்ளவை எல்லாம் தாமாகவே நீங்கும்’, என்றார்.
In the tenth pasuram, Azhwar states that those who surrender themselves at the lotus feet of the Sriman Narayanan should worship him by chanting the "Thirumanthram" - பஜனீய மந்த்ரம் இன்னது என்றார்.
By the last pasuram Azhwar concludes that this second decad is done in order to help a samsari and is the essence of the thousand Thiruvaimozhi Pasurams - ‘இவைதாம் வாய் வந்தபடி சொன்னவை அல்ல; சேதனருடைய நன்மைக்குத் தக ஆராய்ந்து சொல்லப்பட்டவை,’ என்கிறார். ‘இவைதாம் ஹித தமமாய் இருப்பன ஆகையாலே, எப்போதும் ஒக்க ஓரப்படுவன,’ என்கிறார் எனலுமாம்..
Summary: Swami Manavala Mamunigal summaries the second decad in his Nootrandadi's (திருவாய்மொழி நூற்றந்தாதி) second pasuram that Swami Nammazhwar wants to share his Bhagavath Anubhavams with Samsaris. But Samsaris are fully submerged with the worldly things. So Azhwar explains them the danger and impurities in the Samsaram and asks them to concentrate fully on Emperuman's Kalyanagunas by erasing other things of the Samsaram from their mind.
நாடுநலத் தால் அடைய நன்குரைக்கும் – நீடுபுகழ்
வண்குருகூர் மாறன் இந்த மாநிலத்தோர் தாம்வாழப்
பண்புடனே பாடியருள் பத்து.(2)
Dasan
Kolahalan S, Thirukovalur
No comments:
Post a Comment