In the last post, we saw the summary of the Thiruvaimozhi - Pathudai(பத்துடையடியவர்). In this post, we shall see an interesting anubavam in the last pasuram of this Thiruvaimozhi.
In the pasuram அமரர்கள் தொழுதுஎழ அலைகடல் கடைந்தவன் தன்னை(11), when telling about the Palan for the persons who learn this Thiruvaimozhi Sri Aazhwar says
அமர்சுவை ஆயிரத்து அவற்றினுள்
இவைபத்தும் வல்லார்
அமரரோடு உயர்விற்சென்று அறுவர்தம்
பிறவி அஞ்சிறையே.
The basic meaning of this lines is that those who learn this Thiruvaimozhi would be relieved from Samsaram and rejoice in Paramapadam along with Nityasuris. Sri Nampillai asks an interesting question that Aazhwar's words should have been that first we should be relieved from this samsaram and then reach the status of Nityasuris but the formation of words are in the reverse order - பிறவி அற்று அமரரோடு உயர்விற்சென்று - என்ன வேண்டாவோ?
He answers this question in his usual way that When a Chetanan learns this Thiruvaimozhi, Emperuman will consider this chetanan as one of a Nityasuri and it is only a matter of time before this Person reaches Paramapadam. An example for this would be, when a King is imprisoned by another king and his army relieves him from the prison, the moment the relieve him they would place the Crown(kreedom) on him even before they cut off his chains and then its just a matter of time before he sits on the original thrown - இப்பத்தைக் கற்றபோதே இவனை நித்யசூரிகளில் ஒருவனாக நினைப்பன்; பின்னைச்சரீரத்தின் பிரிவு பிறந்தால் போய்ப்புகுவான் இத்தனை. அதாவது, சிறையிலே ராஜகுமாரன் தலையிலே முடியை வைத்துப் பின்னைச் சிறையை வெட்டிவிடுவாரைப் போலே, நித்யசூரிகள் வரிசையைக் கொடுத்துப் பின்னைச் சம்சாரமாகிற அஞ்சிறையைக் கழிப்பான் என்றபடி. Convincing isn't it?
In the next post we shall see the Avatharikai of the fourth Thiruvaimozhi - அஞ்சிறைய.
Dasan
Madhusudhanan
No comments:
Post a Comment