In the first and second Thiruvaimozhis, Nammazhwar experienced Emperuman's "PARATVAM" and "BHAJANIYATVAM" respectively. In the third Thiruvaimozhi, Azhwar gets himslef immersed into "SAULABHYAM" (simplicity or simplistic nature) of Emperuman.
Let us see in brief the summary of each pasuram.
1. Nammazhwar rejoices by remembering the "SAULABHYAM" of Emperuman with instances from "NAVANEETHA CHAURYAM" (The Butter Theft) of Krishnavataram and suddenly enters transcendental sleep for six months - ‘எளியவன்’ என்றார்.
2. Azhwar starts Upadesham from this pasuram that Sriman Narayanan, who incarnates himself with many Avatarams in the Samsaram has SAULABHYAM as his SWABHAVAM (Nature) and gives the MOKSHAM and be Anthrathma for his Adiyars (disciples), however for others He will be unattainable - சொன்ன அவ்வெளிமையை வகைப்படுத்தி அருளிச்செய்தார்.
3. Azhwar narrates that no one can know the facts of Emperuman's Avatarams who does astonishing creations and destructions through devas like Brahma and who is Antharathma for Chetanas & Achetanas - அவனுடைய அவதார ரஹஸ்யம் ஒருவர்க்கும் அறிய நிலம் அன்று, என்றார்.
4. Azhwar articulates that Emperuman is too simplistic in his Avatarams. He is very fluent to his Adiyars and unattainable for the rest - ‘அத்தன்மைகள் தாம் அடியார்க்கு அறியலாம்; அல்லாதார்க்கு அறியப்போகா, என்றார்.
5. Azhwar tells that Sriman Narayanan is easily attainable by Bhakti and Prapathi Margam which He himself advices in BHAGAVATH GITA - இப்படிப்பட்டவனை அவன் அருளிச்செய்த பத்தி மார்க்கத்தாலே அடைமின், என்றார்.
6. Azhwar says that it might be possible to attain the knowledge of Athma which differs from Achetanas but it is impossible to come with a conclusion about Emperuman's Stithi - அடையத்தக்க பொருள் இன்னது, என்றும், அடையும் விதம் இன்னது என்றும் அருளிச்செய்தார்.
7. Azhwar urges the Samsaris that Emperuman is the Antharathma for all the three devas Brahma,Vishnu & Shiva. So without any confusion and any delay attain the lotus feet of Sriman Narayana - நீங்கள் சில் வாழ்நாள் பல்பிணிச்சிற்றறிவினிர் ஆகையாலே, விளம்பிக்க ஒண்ணாது; கடுக அடைமின, என்றார்.
8. Azhwar advices the Samsaris that we need not fear of our huge past Karmas. It will be vanished by default when we surrender to Emperuman(Prapathi) - பற்றிய அளவில் விரோதிகள் அடங்கலும் நசிக்கும், என்றார்.
9. Azhwar explains that Emperuman who created the Brahmarudras and has given place in his Body (Divyamangalavigraham), comes down to the Samsaram which is created by them, by his Sangalpam which shows his Thirukkalyanaguam "SAULABHYAM" - பிரமன் சிவன் முதலியோர்கட்கும் காரணமானவன் வந்து அவதரிக்கைக்குக் காரணம் அருளிச்செய்தார்.
10. Azhwar pauses the Upadesham and wants to submerge in worshipping the Lotus Feet of THRIVIKRAMA which measured the Tri-LOKAS - இப்படி எளியவனானவனை முக்கரணங்களாலும் அனுபவிக்கப் பாரித்தார்.
11. Finally Azhwar concludes the decad by saying the Phalasruthi that the reciters of this Thiruvaimozhi will get the status of Nithyasuris and will be unlocked from the Samsaram - இவற்றைக் கற்க வல்லவர்கள் நித்யசூரிகளோடு ஒத்த உயர்வினையுடையராய்த் தங்களுடைய பிறவியாகிற விலங்கு அறப்பெறுவர்கள், என்றார்.
Summary:
Swami Manavala Mamunigal briefs this decad in his Thiruvaimozhi Nootrandadhi's third pasuram "Pathudaiyorku - பத்துடையோர்க்கு", that Nammazhwar explains the Thirukkalyanagunam "SAULABHYAM" of Emperuman who is totally differs from all and the master for all, incarnates himself down to the Samsaram as SRIRAMA, SRIKRISHNA etc to unlock his Bhaktas from the samsaram and raise them to the status of Nithyasuris.
முத்திதரும் மாநிலத்தீர்! மூண்டு அவன்பால் - பத்திசெயும்
என்றுரைத்த மாறன்றன் இன்சொல்லாற் போம்* நெடுகச்
சென்ற பிறப்பாம் அஞ்சிறை. (3)
Dasan
Kolahalan S - Thirukovalur
No comments:
Post a Comment