Tuesday, November 6, 2012

பரிவதிலீசனை பாடி - Summary

In this post, we shall see the saram of each pasuram in the sixth Thiruvaimozhi.

1) Azhwar tells that , there is no  "DRAVYA NIYATHI" ( specific offerings ) to  surrender or worship Emperuman . Everyone can easily worship in a simpler way . Even , HE accepts worship by way of offering  any water , any flower or any leaves (PATRAM PUSHPAM PALAM ) as Emperuman  himself states  in Sri Bhagavath Gita.
HE is " AVAPTHA SAMASTHAKAMAN"( one who attained everything) - ‘இறைவனைப் பற்றுகின்றவர்கட்குப் பொருள் நியதி இன்று,’ என்றார்.


2) In this Pasuram Azhwar states that nobody needs any  "ADIKARI NIYATHI" ( specific rules for a person to worship Emperuman) to do Kainkaryams to Emperuman - ‘அதிகாரி நியதி இல்லை,’ என்றார்.


3) Azhwar articulates that his speech, action & thought (Manas,Vakku & Kayam) were all immersed in Emperuman's Divyakalyanagunams - தம்முடைய முக்கரணங்களும் பகவானிடத்தில் அன்பு கொண்டபடியை அருளிச்செய்தார்.


4) Azhwar compares himself with 'NITHYASURIS" by saying that his speech,action & thoughts were always with Emperuman Like "NITYASURIS"  - ‘நித்யசூரிகளைப் போன்று அதுவே யாத்திரை ஆயிற்று,’ என்றார்.


5) Here , Azhwar lauds 'ANAYAPRAYOJANAS ' thus ,  Emperuman transcends himself  as nectar to them - ‘தன்னையே பலமாகப் பற்றினார்க்கு அவன் எல்லை இல்லாத இனியன்,’ என்றார்.


6) In the sixth Pasuram, Azhwar slams the Prayojanantharaparas that Emperuman being himself AMRUTAM for His Adiyars, but the Prayojanantharaparas worships Emperuman for some ' Shudhra proyojanams' (inferior worldly things) without enjoying Him (AMRUTAM) - ‘இப்படி இனியன் ஆனவனை விட்டு வேறு பலத்தைக் கொண்டு அகலுவதே!’ என்று தேவர்களை நிந்தித்தார்.


7) Azhwar coins that "ANANYAPRAYOJANAS" make use of their life time by experiencing & enjoying the Emperuman's "DIVYAKALYANAGUNAMS" - ‘இறைவனையே பலமாகப் பற்றினார்க்குக் காலத்தைப் போக்குதல் இன்ன வகை’ என்றார்.


8) Azhwar  to Samsaris that Emperuman Himself will release  all from their Karmas which hindered them to attain Emperuman - ‘இறைவனைப் பற்றுதற்குத் தடையாக உள்ளனவற்றையும் அவன் தானே போக்குவான்,’ என்றார்.


9) Here  Azhwar thinks that a question may arise to Jivatma  whether Emperuman will accept them or reject them because of their huge heaps of Karmas - ‘இது கூடுமோ!’ என்று ஐயம் உண்டாக, ‘வெறும் அவன் படியையோ பார்ப்பது? அருகு இருப்பார் படியையும் பார்க்க வேண்டாவோ?’ என்றார்.

For that in the ninth Pasuram  Azhwar  answers that even if Emperuman wants to reject a Jivatma  , at that time  Sri(Periyapiratiar) being the mother of the whole world will recommend (Purushakaram)the Jivatma for Moksham.


10) Azhwar propagates that Emperuman eradicates all the Karmas with notime , which the Jivatma cannot even experience it fully even if he takes many thousand Janmas - ‘இவர்கள் விரோதிகளைப் போக்குவது எத்துணைக் காலத்தில்?’ என்ன, கணநேரத்திலே’ என்றார்.


11) Azhwar finishes this Thiruvaimozhi  by saying that those who recites this Thiruvaimozhi will not have a rebirth in this Samsaram , will attain Moksham - இத்திருவாய்மொழியைக் கற்கவே பிறக்க வேண்டா,’ என்றார்.


Sri Manavala Mamunigal puts the entire saram of this Thiruvaimozhi in one Pasuram in his Nootrandhadhi.


பரிவதில் ஈசன் படியைப் பண்புடனே பேசி,
‘அரியன்அலன் ஆரா தனைக்‘கென்று- உரிமையுடன்
ஓதியருள் மாறன் ஒழிவித்தான் இவ்வுலகில்
பேதையர்கள் தங்கள் பிறப்பு.(6)


Dasan
Kolahalan s Thirukovalur