In this post, we shall see the saram of each pasuram in the sixth Thiruvaimozhi.
1) Azhwar tells that , there is no "DRAVYA NIYATHI" ( specific offerings ) to surrender or worship Emperuman . Everyone can easily worship in a simpler way . Even , HE accepts worship by way of offering any water , any flower or any leaves (PATRAM PUSHPAM PALAM ) as Emperuman himself states in Sri Bhagavath Gita.
HE is " AVAPTHA SAMASTHAKAMAN"( one who attained everything) - ‘இறைவனைப் பற்றுகின்றவர்கட்குப் பொருள் நியதி இன்று,’ என்றார்.
2) In this Pasuram Azhwar states that nobody needs any "ADIKARI NIYATHI" ( specific rules for a person to worship Emperuman) to do Kainkaryams to Emperuman - ‘அதிகாரி நியதி இல்லை,’ என்றார்.
3) Azhwar articulates that his speech, action & thought (Manas,Vakku & Kayam) were all immersed in Emperuman's Divyakalyanagunams - தம்முடைய முக்கரணங்களும் பகவானிடத்தில் அன்பு கொண்டபடியை அருளிச்செய்தார்.
4) Azhwar compares himself with 'NITHYASURIS" by saying that his speech,action & thoughts were always with Emperuman Like "NITYASURIS" - ‘நித்யசூரிகளைப் போன்று அதுவே யாத்திரை ஆயிற்று,’ என்றார்.
5) Here , Azhwar lauds 'ANAYAPRAYOJANAS ' thus , Emperuman transcends himself as nectar to them - ‘தன்னையே பலமாகப் பற்றினார்க்கு அவன் எல்லை இல்லாத இனியன்,’ என்றார்.
7) Azhwar coins that "ANANYAPRAYOJANAS" make use of their life time by experiencing & enjoying the Emperuman's "DIVYAKALYANAGUNAMS" - ‘இறைவனையே பலமாகப் பற்றினார்க்குக் காலத்தைப் போக்குதல் இன்ன வகை’ என்றார்.
8) Azhwar to Samsaris that Emperuman Himself will release all from their Karmas which hindered them to attain Emperuman - ‘இறைவனைப் பற்றுதற்குத் தடையாக உள்ளனவற்றையும் அவன் தானே போக்குவான்,’ என்றார்.
9) Here Azhwar thinks that a question may arise to Jivatma whether Emperuman will accept them or reject them because of their huge heaps of Karmas - ‘இது கூடுமோ!’ என்று ஐயம் உண்டாக, ‘வெறும் அவன் படியையோ பார்ப்பது? அருகு இருப்பார் படியையும் பார்க்க வேண்டாவோ?’ என்றார்.
For that in the ninth Pasuram Azhwar answers that even if Emperuman wants to reject a Jivatma , at that time Sri(Periyapiratiar) being the mother of the whole world will recommend (Purushakaram)the Jivatma for Moksham.
10) Azhwar propagates that Emperuman eradicates all the Karmas with notime , which the Jivatma cannot even experience it fully even if he takes many thousand Janmas - ‘இவர்கள் விரோதிகளைப் போக்குவது எத்துணைக் காலத்தில்?’ என்ன, கணநேரத்திலே’ என்றார்.
11) Azhwar finishes this Thiruvaimozhi by saying that those who recites this Thiruvaimozhi will not have a rebirth in this Samsaram , will attain Moksham - இத்திருவாய்மொழியைக் கற்கவே பிறக்க வேண்டா,’ என்றார்.
Sri Manavala Mamunigal puts the entire saram of this Thiruvaimozhi in one Pasuram in his Nootrandhadhi.
பரிவதில் ஈசன் படியைப் பண்புடனே பேசி,
‘அரியன்அலன் ஆரா தனைக்‘கென்று- உரிமையுடன்
ஓதியருள் மாறன் ஒழிவித்தான் இவ்வுலகில்
பேதையர்கள் தங்கள் பிறப்பு.(6)
Dasan
Kolahalan s Thirukovalur
No comments:
Post a Comment